Kategória:
- Lakásbiztosítás
Kérdés:
Segítségét/tanácsát szeretném kérni az alábbi ügyben:
2013 nyarán berobbant az üveg zuhanykabinunk, miközben a férjem és a 2 éves kisfiúnk éppen tusolt. Szerencsére nem történt bajuk. A romokat eltakarítottuk, és mivel már este volt, csak reggel hívtuk fel a biztosítót. Ígérték, hogy jön a kárbecslő. Kb. 2 hét múlva meg is érkezett. Amíg töltötte a papírokat azt mondta, hogy vegyünk új zuhanykabint, küldjük be a számlát, melyet majd térít a biztosító. Amikor meg akartuk venni, akkor derült ki, hogy milyen drága. Felhívtuk a biztosítót, hogy mekkora összeget térítenek, mert 130 ezer és 400 ezer forint között találunk méretben és minőségben megegyező zuhanykabint. Ekkor ért a meglepetés. Közölték, hogy nem térítik meg az egészet, csak kb. az 1/5-öd részét, mert csak az egyik ajtó robbant szét...
Ekkor kihívtunk egy zuhanykabinok szerelésével foglalkozó embert, aki azt mondta, hogy ezt nem lehet pótolni, csak cserélni, mivel már be volt építve amikor vettük át a lakást. Nem tudjuk a gyártót, típust, semmit. Azt mondta, hogy kísérletezhetnénk, de nagy a valószínűsége, hogy berobbanna az új ajtó is, mert nem illeszkedne rendesen.
Tájékoztattuk a biztosítót erről, és kértük, hogy ajánljanak fel egy összeget, mely szerintük fedezi a kárunkat. Azt a választ kaptuk, hogy cseréljük ki, küldjük be a számlát és ők a töredékét utalni fogják. Valamint tájékoztattak, hogy számla nélkül nem áll módjukban semennyit fizetni.
Már nem tudok mit kitalálni. Itt állok 3 kicsi gyerekkel, akik nem merik már a zuhanyzót használni hónapok óta (8 hónapja tart a huzavona), mert a másik ajtót jóformán semmi sem tartja. Már a ráfröccsenő víz hatására is mozog...
Hiába kérem a biztosítót, hogy küldjenek ki másik kárbecslőt. Állítják, hogy nincs másik. Aki kint volt, azt pedig nem lehet elérni telefonon.
Egy év áll rendelkezésemre, hogy a kárigényemet érvényesítsem. Azonban nincs felesleges 100 ezer forintom a zuhanykabin kicserélésére, tudván, hogy a biztosító alig fog valamit téríteni.
Már belemennék egy minimális összeg elfogadásába is, csakhogy a biztosító semmit sem akar fizetni. Leszereltetni nem merjük a régi zuhanykabint, bízom benne, hogy előbb-utóbb csak küldenek újabb kárbecslőt. De már kezdek belefáradni a szélmalomharcba...
Tudna nekem valami tanácsot adni? Jogos az, hogy a biztosító nem ajánl fel számla nélküli megegyezést? Én kérhetem ezt valamilyen módon?
Köszönöm segítségét!
Nikosz
Válasz:
Tisztelt Kérdező!
A biztosítónak lehetősége van számla nélküli kárrendezést eszközölni, de nem kötelező ezt felajánlani. A biztosító pedig valóban csak akkora összeg kifizetésére jogosult, amekkora károsodott ebben az esetben a zuhanykabinból. Sajnos ez előfordulhat, hogy egy újabb, akár korszerűbb zuhanykabin vásárlását már nem fogja fedezni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
A biztosítási szakértő válaszol
Tegye fel biztosítással kapcsolatos kérdését! Amennyiben kérdésére nem találta meg oldalunkon a megfelelő választ, esetleg olyan speciális biztosítási esettel találkozik, amellyel nem tudja, kihez forduljon, keresse biztosítási szakértőnket online. Kérdését rövid időn belül megválaszoljuk.
Tájékoztatjuk, hogy a beküldött kérdések nyilvánosan jelennek meg oldalunkon, így javasoljuk, hogy ne adjon meg bizalmas adatokat a kérdés feltevése során.
Konkrét szerződéssel kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül.
mutatva 1 - 20 / 955Tisztelt Kérdező!
Amennyiben a szomszéd elismeri a kárt, akkor a biztosító visszakövetelheti rajta a kifizetett összeget. A saját biztosítójánál azonban nem kellene feltételnek lennie a felelősség elismerésének, a biztosító által kirendelt kárszakértő feladata a káresemény meghatározása..
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Különböző biztosítók más-más eljárásrendet, automatizáltságot és rugalmasságot alkalmaznak és a szerződési feltételek különbözhetnek (pl. milyen dokumentumokat kérnek, van-e gyorsított kárkifizetés). Kár típusa és dokumentáltsága: lehet, hogy az egyik esetben a képek alapján egyértelmű volt a károsodás, míg a másiknál a biztosító nem tudta eldönteni a felelősség kérdését. A biztosító kárrendezés esetén pedig kérhet számlát, hogy tisztában legyen a károsult dolog értékével.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Alapvetően a kárfelmérés a biztosító feladata. A biztosító kötelessége, hogy a bejelentett kárt felmérje, és megállapítsa, hogy a biztosítási esemény megtörtént-e, és milyen mértékű kártérítésre jogosult az ügyfél.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Átvonuló vihar után keletkezett károk esetén a kár bejelentése az ügyfél feladata, a kárfelmérés lebonyolítása viszont a biztosító kötelezettsége – ő rendeli meg a szakértőt vagy saját kárszakértőt küld ki a helyszínre.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Panaszával fordulhat a Pénzügyi Békéltető Testülethez (e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu - honlap: www.mnb.hu/bekeltetes), akik segítenek tisztázni az ügyet.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Írásban kérje a biztosítótól a kárfelmérés felülvizsgálatát! Mellékeljen szakvéleményt (pl. építész, statikus, penészszakértő) arról, hogy a penészesedés tartós, és csak vakolatcserével orvosolható.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A lakásbiztosítás alapfedezete jellemzően nem téríti meg az LCD televízióban keletkezett töréskárokat, ha azt például egy létra döntötte fel – tehát saját hibából vagy háztartási balesetből keletkezett mechanikai sérülésről van szó.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A biztosítók általában csak balesetszerűen, váratlanul és véletlenszerűen bekövetkező károkra térítenek, mint például vihar által megrongált tető miatti beázás. Az oromdeszka és az alatta lévő gerenda elkorhadása, valószínűsíthetően hosszú ideje tartó beázás miatt történt– ez nem minősül biztosítási eseménynek a lakásbiztosításokban.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A saját maga által okozott károk a biztosítási fedezetből általában ki vannak zárva.
Ez azt jelenti, hogy ha nem egy külső, biztosítási esemény (pl. vihar, tűz, betörés) okozta a televízió sérülését, hanem véletlenül Ön döntötte fel vagy borította le, akkor a biztosító jellemzően nem nyújt kártérítést.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A biztosítók általában csak balesetszerűen, váratlanul és véletlenszerűen bekövetkező károkra térítenek, mint például egy csőtörésből eredő vízkár vagy az épületben keletkezett dologi kár. Az épület szabálytalan kivitelezéséből, műszaki hiányosságából vagy hatósági előírás miatti átalakításból fakadó költségek (pl. közműcsatlakozás áthelyezése) nem minősülnek biztosítási eseménynek.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A biztosítónak jogában áll felmondania a szerződést évfordulókor, indoklás nélkül. Használja online kalkulátorunkat, ahol összevetheti a különböző biztosítók ajánlatit, így biztosan megtalálja a megfelelőt.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A lakásbiztosítás az ilyen jellegű káreseményt nem fedezi, az csak a hirtelen, balesetszerűen bekövetkező károkat téríti meg. Ha nem biztos benne, hogy a vonatforgalom okozza a repedést, akkor érdemes lehet bejelenteni és felméretni kárszakártővel.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Érdeklődje meg saját biztosítójánál, hogy van-e lehetőség fedezetbővítésre. Más biztosítóknál ebben az esetben szerződésváltásra lenne szükség.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Sajnos nem ismerjük a biztosítási szerződése pontos részleteit, érdemes lenne a K&H ügyfélszolgálatához fordulni ebben a kérdésben.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás kiterjed a gépjárművet üzemeltető által, annak használata során okozott károkra is. Ebbe beletartozok az üzemeltető, vagy utasai által a gépjármű ajtajával okozott károk rendezése is, az már kérdéses, hogy a szél okozta kárt a biztosító minek minősíti. Érdemes a kárt a gépjárművet üzemeltető felelősség biztosítására bejelenteni, majd a biztosító a jogszabályok figyelembe vételével eldönti, hogy ez a károkozás biztosítási esemény, vagy sem.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ha a fűtés cső meghibásodását valamilyen biztosítási esemény okozta, akkor érdemes felvenni a kapcsolatot a biztosítóval, ugyis az ilyen esetekre fedezet vonatkozhat. Javaslom, hogy ellenőrizze a biztosítási kötvényét és a szerződési feltételeket.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Mivel a csőtörés februárban történt, és nem lett jelezve, a biztosító valószínűleg el fogja utasítani a kifizetést arra hivatkozva, hogy nem volt lehetőségük időben kárszemlét végezni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A gőzzé átalakult, víz okozta károkra nem terjed ki a biztosítás.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!