Kategória:
- Lakásbiztosítás
Kérdés:
Holnapután egy hónapja, hogy betörtek társasházi lakásunkba. A behatolásnak látható nyoma nincs. A rendőrség elvitte a zárat vizsgálatra, hatósági végzés augusztus végére várható. Az egyik biztosító, amelyik a társasházat biztosítja a zárcsere árát néhány nap alatt rendezte a szemle jkv és a számla alapján.
A másik biztosító, amelyik a lakás belső berendezését biztosítja, közölte, hogy a zárvizsgálat eredménye után fizet (gyakorlatilag a hatósági végzés után), ha az erőszakos behatolás ténye bebizonyosodik.
Fogalmam sincs, hogy hatolt(ak) be, pontosan elég, hogy szinte minden könnyen mozdítható értékünket elvitték, amelyekre nap mint nap szükségünk lenne.
Két dolgot szeretnék kérdezni:
1. Mi a jogszerű, az egyik biztosító fizet jegyzőkönyv alapján, a másik pedig csak végzés alapján?
2.Nemcsak újszerű dolgok tűntek el, régebbiek is többek között 5 év feletti műszaki cikkek is, amelyeknek már nincs meg a számlája, sőt fénykép sincs róla.
A kárszakértő szerint valamelyik kell mindenképpen, de egyébként azok már nagyon csekély értékűek. Szeretném megtudni, hogy milyen szabály vonatkozik az ezekből eredő kár megtérítésére.
Köszönettel:Gulácsy Jánosné
Válasz:
Tisztelt Kérdező!
Első sorban a lakásbiztosítási szerződésben leírtak alapján kérhető a biztosítótól a kártérítés, ugyanis ezek szerződésenként és biztosítónként is eltérhetnek. Így a kifizetésekhez szükséges dokumentumok sem egyformák. Az ingóságok kifizetésének nem első sorban a számlák megléte lesz alap feltétele, hanem az határozza meg, hogy ezekre vonatkozóan hogyan fogalmaz a biztosítási szerződésük.
Kérem ezt egyeztessék személyesen a biztosítóval!
Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
A biztosítási szakértő válaszol
Tegye fel biztosítással kapcsolatos kérdését! Amennyiben kérdésére nem találta meg oldalunkon a megfelelő választ, esetleg olyan speciális biztosítási esettel találkozik, amellyel nem tudja, kihez forduljon, keresse biztosítási szakértőnket online. Kérdését rövid időn belül megválaszoljuk.
Tájékoztatjuk, hogy a beküldött kérdések nyilvánosan jelennek meg oldalunkon, így javasoljuk, hogy ne adjon meg bizalmas adatokat a kérdés feltevése során.
Konkrét szerződéssel kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül.
mutatva 1 - 20 / 946Tisztelt Kérdező!
A biztosítónak jogában áll felmondania a szerződést évfordulókor, indoklás nélkül. Használja online kalkulátorunkat, ahol összevetheti a különböző biztosítók ajánlatit, így biztosan megtalálja a megfelelőt.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A lakásbiztosítás az ilyen jellegű káreseményt nem fedezi, az csak a hirtelen, balesetszerűen bekövetkező károkat téríti meg. Ha nem biztos benne, hogy a vonatforgalom okozza a repedést, akkor érdemes lehet bejelenteni és felméretni kárszakártővel.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Érdeklődje meg saját biztosítójánál, hogy van-e lehetőség fedezetbővítésre. Más biztosítóknál ebben az esetben szerződésváltásra lenne szükség.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Sajnos nem ismerjük a biztosítási szerződése pontos részleteit, érdemes lenne a K&H ügyfélszolgálatához fordulni ebben a kérdésben.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás kiterjed a gépjárművet üzemeltető által, annak használata során okozott károkra is. Ebbe beletartozok az üzemeltető, vagy utasai által a gépjármű ajtajával okozott károk rendezése is, az már kérdéses, hogy a szél okozta kárt a biztosító minek minősíti. Érdemes a kárt a gépjárművet üzemeltető felelősség biztosítására bejelenteni, majd a biztosító a jogszabályok figyelembe vételével eldönti, hogy ez a károkozás biztosítási esemény, vagy sem.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ha a fűtés cső meghibásodását valamilyen biztosítási esemény okozta, akkor érdemes felvenni a kapcsolatot a biztosítóval, ugyis az ilyen esetekre fedezet vonatkozhat. Javaslom, hogy ellenőrizze a biztosítási kötvényét és a szerződési feltételeket.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Mivel a csőtörés februárban történt, és nem lett jelezve, a biztosító valószínűleg el fogja utasítani a kifizetést arra hivatkozva, hogy nem volt lehetőségük időben kárszemlét végezni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ha a kazán meghibásodását valamilyen biztosítási esemény, például tűzkár vagy villámcsapás okozta, akkor érdemes felvenni a kapcsolatot a biztosítóval, mert ezekre az esetekre fedezet vonatkozhat. Javaslom, hogy ellenőrizze a biztosítási kötvényét és a szerződési feltételeket, vagy forduljon a Posta Biztosító ügyfélszolgálatához a pontos tájékoztatás érdekében. Ha a biztosítási fedezettel kapcsolatban további kérdése van, a CLB ügyfélszolgálata is segíthet a weboldalon található chatfelületen.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ha a kazán meghibásodását valamilyen biztosítási esemény, például tűzkár vagy villámcsapás okozta, akkor érdemes felvenni a kapcsolatot a biztosítóval, mert ezekre az esetekre fedezet vonatkozhat. Javaslom, hogy ellenőrizze a biztosítási kötvényét és a szerződési feltételeket, vagy forduljon a Posta Biztosító ügyfélszolgálatához a pontos tájékoztatás érdekében. Ha a biztosítási fedezettel kapcsolatban további kérdése van, a CLB ügyfélszolgálata is segíthet a weboldalon található chatfelületen.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Amennyiben a károkozó nem ismeri el a kárt, sajnos csak jogi útra lehet terelni az ügyet.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Amennyiben a károkozó nem ismeri el a kárt, sajnos csak jogi útra lehet terelni az ügyet. A lakásbiztosításon belül, lehetőség van kiegészítő biztosítást kötni, ami a felújítás során bekövetkezett károkra vonatkozik.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A biztosítási fedezet a hirtelen fellépő károk esetén vehető igénybe.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Első lépésként érdemes a biztosító saját panaszkezelési csatornáján jelezni a problémát. A biztosítónak 30 napon belül válaszolnia kell. Ha a biztosító nem válaszol, vagy nem megfelelő választ ad, akkor panasszal élhet az MNB felé. Az MNB pénzügyi fogyasztóvédelmi eljárása főként magánszemélyekre vonatkozik, de ha a non-profit szervezet biztosítottként vagy szerződőként érintett, panaszt tehet. A Pénzügyi Békéltető Testülethez egyes esetekben vállalkozások és szervezetek is fordulhatnak, ha a biztosító ebbe beleegyezik. A szervezetnek csatolnia kell a jogi státuszát igazoló dokumentumokat.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Általában a különleges üvegkár fedezet kategória alá tartoznak a főzőlapok is.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Erről a biztosítási feltételekből tud tájékozódni. Nem mindegy, hogy mi okozza a tüzet, például az elektromos töltő hibája, karbantartás elmulasztása stb.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A biztosító ilyen esetekben megvizsgálja, hogy kinek a felelőssége volt a baleset, illetve, hogy milyen mértékben sérült az ajtó. Amennyiben csak az üveg sérült, úgy az ajtó teljes cseréjét nem fizeti ki. Az üvegcsere fedezetet általában limithez kötik a biztosítók, tehát érdemes tájékozódni, hogy maximum mekkora összegre lehet számítani.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!